TILL STARTSIDAN

Januarifavoriter

2014-02-09 / 22:57:39
Nu ska jag göra något jag aldrig gjort förut! Jag ska göra en "januarifavoriter". Ni får gärna kommentera om ni vill se mer favoriter nästa månad, samt om jag borde blogga om något mer! Känns väldigt tyst på kommentarsfronten här, men jag gör allt för att få detta att vara en så bra blogg som möjligt!
 
Favoriter 1 & två är balsamet American cream samt schampot Rehab. Balsamet sägs lukta "vanilj och jordgubb", men enligt mig känns lukten mer som ca jordgubbsmjölk med honung. Detta balsam är dock så himla bra för mitt slitna hår, och det lämnar efter sig en doft som stannar kvar i håret efter flera dagar! Jag har 250g-flaskan och den kostar 199 kronor på Lush!
 
Rehab, är schampot jag köpte mest pga det lockande namnet. Jag har länge letat efter ett schampo som känns skonsamt mot håret och som samtidigt vårdar det, och det anser jag att rehab gör! Det har en ganska stark doft av pepparmint och en liten hint av rosmarin, men det uppskattas verkligen för det känns så himla fräscht. Jag skulle nästan vilja påstå att det är detta schampo som har fått mitt hår att komma ut ur sin rubbade hormonbalans (ni vet, då håret växer olika mycket på te.x höger eller vänster "sida" av huvudet/håret). Efter någon månads användning av detta schampo så känns det verkligen som att mitt hår äntligen har börjat växa igen. 
 
Jag har 250g-förpackningen som kostar 199 kronor på Lush!
 R&B är ett leave-in balsam jag inte lärt mig uppskatta förrän nu. Jag har haft det ett bra tag nu, och använt det efter varje dusch utan att förstå varför alla har hyllat det så mycket. Men, det gör verkligen så mycket! Det hjälper frizzigt hår och återfuktar torra hårtoppar. Jättebra att ha såhär runt vinterhalvåret då varje kroppsdel skriker efter fukt. 
 
Jag har 100g-förpackningen som kostar 209 kronor på lush, vilket kan kännas saftigt, men det är värt vartenda öre! R&B är såpass tjockt och drygt att man behöver lite för att behandla mycket hår, jag har haft min sen innan jul och jag har knappt skrapat på ytan! Då använder jag den ändå rikligt efter varje hårtvätt.
 
Jasmine and henna fluff-eaze är inpackningen jag var riktigt tveksam inför, men som visade sig vara det bästa som någonsin har hänt mitt hår. Denna blev jag rekommenderad på LUSH när jag ville köpa deras H'Suan Wen Hua, efter att ha fått ett test och tyckt att det gjort under för mitt hår. Den inpackningen var inte inne just då, och jag blev rekommenderad att tessta jasmine and henna-inpackningen. Den luktar väldigt starkt av jasmin, vilket kanske avskräcker många då det är en STARK doft, men det är så himla värt det med tanke på vad inpackningen gör med håret. Mitt hår har blivit som nytt efter några användningar av denna. Jag överdriver inte när jag skriver att mitt hår är lent, friskt, glänsande och stärkt igen. Denna inpackning har lagat ett alldeles förstört hår. Detta är dock en annorlunda inpackning, då den ska sitta i håret 20 minuter innan tvätt, och jag lovar er att den gör SÅ MYCKET MER än vad en hårinpackning som ska användas i blött hår gör. De är INGENTING i jämförelse med denna himmelska skapelse. En 220g-förpackning av denna kostar 239 kronor på Lush, men likt alla andra produkter de har så håller denna i evigheter, samt är det bästa du kan ha i ditt hår om du vill laga det! Dessutom är den helt vegansk, och hur bra är inte det?!
 

RSS 2.0